logo

0359 178791

contact@scoala-bonitas-iskola.ro

CSEI Bonitas

Republicii 33, Oradea

08:00 - 16:00

Luni - Vineri

logo

123 456 789

info@example.com

Goldsmith Hall

New York, NY 90210

07:30 - 19:00

Monday to Friday

Logopedie

Rolul logopedului este de a evalua, identifica și de a corecta tulburările de limbaj la toate vârstele, prin activități de intervenție și educație specifică, respectiv de a oferi informații și consiliere familiei copilului în cauză.

Logopedul, în urma evaluării copilului, concepe un program de intervenție personalizat pentru fiecare elev, cuprinzând activități individuale sau în grup restrâns, având obiectivul dezvoltării vocabularului, al recuperării tulburărilor de limbaj: dislalie, sigmatism, rotacism, disfazie, tulburări ale limbajului receptiv sau expresiv, tulburări de ritm și fluență al comunicării verbale, bâlbâială etc. De asemenea în cadrul terapiilor de tulburări ale limbajului sunt cuprinse și activități de formare și dezvoltare al coordonării oculo-motrice, coordonării spațio-temporale.

Terapia tulburărilor de limbaj îşi propune:

  • Identificarea copiilor cu posibile tulburări de limbaj (tulburări de pronunţie, de ritm şi fluenţă, de voce, de dezvoltare a limbajului)
  • Examinarea complexă a copiilor depistaţi
  • Elaborarea programului de intervenţie recuperatorie complexă
  • Desfăşurarea activităţii de intervenţie recuperatorie complexă
  • Evaluarea pe etape a progresului copiilor cu tulburări de limbaj

În cadrul instituției, pe lângă terapia tulburărilor de limbaj oferim și activități și terapii specifice de compensare și recuperare

Terapia psihomotricităţii include metode, procedee şi tehnici pentru:

  • formarea si dezvoltarea structurilor perceptiv-motrice
  • formarea notiunilor de formă, culoare şi mărime
  • formarea si dezvoltarea schemei corporale
  • formarea si dezvoltarea notiunilor spatio- temporale
  • formarea lateralităţii

Stimularea senzorială

Se referă  la activităti menite să  stimuleze unul sau mai multe dintre cele cinci simturi: auditiv, vizual, olfactiv, gustativ și tactil-kinestezic.

Activitățile de stimulare senzorială sunt introduse în programul terapeutic al copiilor cu tulburări senzoriale sau de ordin neurologic, cu dificultăti perceptuale, disfuncții de integrare senzorială  și dizabilități severe.

Prin stimulare senzorială crește capacitatea de concentrare a copilului cu cerințe educaționale speciale, se reduc stereotipiile, ajută la orientarea spațio-temporară, crescând totodată toleranța la stimuli având impact favorabil asupra gradului de autonomie, autocontrol și stimă de sine. În plus, ajută la relaxare, dezvoltă capacitatea cognitivă și reduce tendințele și manifestările de autoagresivitate.

Metode specifice:
Metoda Sherborne
Obiective:

  • Conștientizarea de sine
  • Conștientizarea celorlalți
  • Cunoașterea propriului corp – trăirea corporalităţii
  • Dezvoltarea relaţionării
  • Încredere în sine
  • Conştientizarea spaţiului – explorarea spaţiului

Metoda PECS -comunicarea cu ajutorul pictogramelor

PECS este o metoda care facilitează si/sau mijlocește comunicarea copilului cu autism, nonverbal. Are la baza comunicarea prin intermediul obiectelor, fotografiilor sau pictogramelor (în funcție de nivelul de dezvoltare a copilului).

Această metodă dezvoltă comunicarea și crește șansele apariției limbajului expresiv.