logo

0359 178791

contact@scoala-bonitas-iskola.ro

CSEI Bonitas

Republicii 33, Oradea

08:00 - 16:00

Luni - Vineri

logo

123 456 789

info@example.com

Goldsmith Hall

New York, NY 90210

07:30 - 19:00

Monday to Friday

Muzicoterapia

Muzicoterapia înseamnă explorarea posibilităţilor muzicii şi exprimarea sentimentelor apărute deodată cu trăirea evenimentului muzical printr-un limbaj specific muzical, în folosul persoanelor care au nevoie, sau vor să profite de efectele binefăcătoare ale muzicii.
Izvorul muzicii este undeva în adâncul sufletului omenesc. Pe parcursul drumului său spre izbucnire, întrepătrunde prin toate celulele corpului uman, iar  efectele  muzicii astfel născute se revarsă în mod natural înapoi în  spiritul şi psihicul omenesc. Muzica este drumul prin care se ajunge la starea de catharsis, o revelaţie puternică care influenţează atât imaginea de sine cât şi imaginea despre lumea înconjurătoare.
Terapia muzicală este procesul prin care muzica este folosită cu scop de prevenţie, diagnosticare, corecţie și reabilitare.
În cadrul instituției noastre activitățile de terapie muzicală, în primul rând, urmăresc ideile principale ale modelului Kodály, accentuând importanța cântatului, aplicând cântece din creația folclorică. Kodály Zoltán avea convingerea că singura modalitate de a ajunge în adâncimea sentimentelor şi gândurilor omeneşti o reprezintă vocea umană.

În muzicoterapie vocea umană este considerată ca fiind manifestarea trăirilor interioare.
Terapia multisenzorială Orff ocupă un loc însemnat în rândul activităților noastre recuperatorii. Modelul se bazează pe folosirea unor instrumente foarte variate ca și material, formă, greutate, culoare. Alegerea și mânuirea acestor instrumente oferă informații foarte importante privind starea fizică, psihică și sufletească a copiiilor. Terapia multisenzorială oferă totodată efecte observabile atât pe plan fizic cât și pe plan psihic: stimulează interesul faţă de lumea înconjurătoare, favorizează cunoaştera și autocunoaşterea, ajută autoexprimarea, dezvoltă creativitatea,  ajută la coordonarea mişcărilor, dezvoltă tonusul muscular, formează relaţii interpersonale.

Aplicarea modelului Ulwilla în instituția noastră este aproape unică. Acest model țintește dezvoltarea capacității copiilor de a mânui instrumente muzicale cu claviatură sau clape. Modelul se bazează pe un sistem special de portativ şi note muzicale colorate pe care copiii cu nevoi speciale sau cu diferite dizabilităţi le pot descifra cu uşurinţă. Prin aplicarea acestui model copiii pot avea parte de evenimente muzicale deosebite, iar satisfacţia artistică are un rol important în procesul lor de recuperare.

Dr. Árkosi Iuliana, profesor de predare a educației muzicale
Studii:
Liceul Pedagogic Iosif Vulcan Oradea (1994-1999)
Universitatea din Oradea, Facultatea de Muzică, secția Pedagogie muzicală (1999-2004)
Universitatea Națională de Muzică din București , școala doctorală (2010-2015)